Avdomnade fingrar & rosiga kinder

Så här såg vägen ut när jag var på väg hem
 
Då var det dags igen för den tiden på året då ens fingrar domnar och ens kinder blir lika röda som julgranskulor, så fort man går utanför dörren. Med det försöker jag skriva att den första snön har lagt sig över Strängnäs. Det var ett riktigt litet snöoväder imorse när jag skulle gå till bussen. En del tycker att snö är mysigt andra tycker det är förfärligt. Jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig än vad jag tycker.   
 
Ikväll så ska jag på julbord med min familj och då är det väl perfekt att vinterns första snöflingor har ramlat. För vad förknippar vi med julen? Snö såklart eller det är vad jag gör i alla fall. Och jag måste erkänna att jag inte riktigt har kommit in i julfeelingen än och snön kanske hjälper mig lite på traven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0