Strul med tåg

Min lunch i lördags
 

Heej! Var i Stockholm med mamma igår. Eftersom att hon redan var i Stockholm, så skulle jag ta tåget upp själv och sedan möta henne på T-centralen. Inga konstigheter med det, bara det att tåget inte åkte ända fram till Stockholm utan slutstationen var Flemingsberg. Detta berodde på banarbete. Så för att komma till Stockholm på ett enkelt sätt skulle man gå av i Södertälje och sedan ta en ersättningsbuss sista biten, men eftersom att jag satt och lyssnade på musik missade jag hela den biten, så jag hamnade i Flemingsberg. Först fick jag panik och sedan tog jag reda på att jag skulle ta pendeln till Älvsjö. Väl i Älvsjö tog jag en ersättningsbuss till Telefonplan och sedan därifrån tunnelbanan till T-centralen, så allt gick ju bra till slut trots allt. När jag väl kom fram till Stockholm var allt frid och fröjd. Köpte en kappa, två par jeans, en halsduk och en mössa, så nu är jag redo för hösten och vintern.

 

Klockan sju var det dags för tjejmys hemma hos Frida med Valentina, Antonia och såklart Frida. Vi satt vid vattnet med filtar och musik och hade det supermysigt! Sedan senare kollade vi på Hostel (usch) och efter det somnade vi. Vaknade strax efter sju idag och kunde inte somna om. Men vi gick upp ganska tidigit, så det var ingen katastrof. Sedan efter att vi hade ätit frukost åkte jag på musikalrep och när det var slut åkte jag hem. 

 

Ps. Fick hem papperna om ansökning av värdfamilj idag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0