skolfotografering

Hej, idag hade jag skolfotografering och som alltid för mig dagen innan jag ska ha det har jag ingen aning vad jag ska ha på mig. Allt i garderoben blir helt plötsligt fult och man går och prövar olika outfits hela kvällen, men inget ser bra ut. Man vill se vardaglig ut, men ändå fin. Men som tur, har jag en hjälpsam mamma och syster som var redo att hjälpa till, så det hann aldrig bli någon kris. Sedan lyckas jag alltid misslyckas med mitt smink och hår på morgonen, men jag kan stolt skriva att allt gick prima i morse. Men så måste man ju också klara sig undan själv fotograferingen utan att göra någon ful min, le för mycket med tänderna eller göra något allmänt konstigt. Personligen så vill jag att allt ska se perfekt ut eftersom att man måste dras med skolfotot ett helt år. Men tyvärr så har jag aldrig upplevt känslan av att ha ett "perfekt" skolfotot på grund av den självkritiken jag är. Alltid är det något fel. Antingen ligger håret lite fel eller så ler jag för mycket eller så sitter kläder konstigt o.s.v. 
På min skola är det dessutom inte nog med att man få hem bilderna på posten utan klassfotot sätt även upp på skolan där alla kan se fotot och granska den bäst de vill. Men för att komma till saken så är jag ganska nöjd av det lilla jag såg av mitt skolfoto. Det här blev ett väldigt långt inlägg. Längre än vad jag hade tänkt mig, men nu vet in i alla fall lite mer om hur jag känner inför skolfotografering, haha... Jo, just det!! Höll nästan på att glömma att skriva att jag kom på den geniala idén att be fotografen att ta en bild på hela klassen med min mobilen, så nu har jag ett litet smak prov på hur klassfotot kommer att se ut, som jag självklart laddar upp här på bloggen. Ha det bra!! 




/Kram Ebba <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0