Dikter

Kärlek
Han och jag delade på kärlek
Jag tog kär
Han tog lek

Av: Antonia Levitchi (Min vän)


Varför kom du på ängen?
"Varför kom du hit i kväll, säj?"
Jag kom hit att träffa dej.
"Går du åter bort i kväll, säj?"
Nej, jag går ej bort från dej!
"Blir du hela natten kvar, säj?"
Jag blir kvar i natt hos dej.

Av: Carl Jonas Love Almqvist (det är bara början på dikten)


Sorgfågeln
Flyger så lågt i dag
Jag vilar under dess vingars svarta skugga
Dess skri är ett jämmer
Dess plåga min gråt
Tårarna faller likt regn från skyn
Sorgen är tung som sten
Allt för din bittra svek
Jag lever i DIN mörka skugga.
DU har målat min värld i svart.

Av: Margareta Olmås Soto



/Kram Ebba <3 





Kommentarer
Postat av: livet pâ teneriffa

hej hej fin blogg du har!

2011-03-27 @ 22:41:38
URL: http://sweetiieme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0