Rena konsten

Min version                                                        Originalet
 
Livet känns lite lättare nu när jag har lämnat in min försenade bilduppsats, gjort spanskaprov och blivit klar med min oljemålning i bilden. Apropå det, jäklar vad det är svårt att måla med oljefärg! Vi hade ett projekt i bilden då vi skulle rita/måla av eller efterlikna ett verk som en känd konstnär har gjort. Jag valde att försöka göra min egen version av René Margritte målning The False Mirror  och jag upptäckte att det är verkligen svårt att måla med oljefärg. Det är rena rama konsten, haha. Men jag blev ändå ganska nöjd med resultatet med tanke på att det är första gången jag målar med oljefärg. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: ❤ W I L M A S A B I N A ❤

Fin blogg! :)

Svar: Tack :)
Ebba Kärrholmen

2013-03-08 @ 19:26:18
URL: http://wilmasabina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0