Nu bär det av till USA



Fina, fina, fina vänner!

Hej! Ni har nog troligtvis märkt att jag inte har uppdaterat bloggen på över tre månader... Detta har berott på en och annan andledning, men mer om det i ett annat inlägg! Nu till det viktiga!

Jag har fått min placering i USA!!! Ni som känner mig och/eller läst min blogg ett tag vet ju att jag har skrivit om att jag ska till staterna på ett utbytes år. Jag har gått och väntat och vankat hela sommaren efter att få min placering. Extra surt kändes det när jag fick veta att jag var en av de sista 13% som inte blivit placerad. Det blev inte bättre av att alla mina vänner började skolan igen. Men så idag fick jag samtalet cirka klockan ett. Allt kändes jättebra tills min organisation släppte bomben och sa att jag skulle behöva åka imorgon... Jag fick flera hundra fjärilar i magen (som fortfarande inte har försvunnit). Efter att jag fått mejlet med lite mer information om min värdfamilj hjälpte pappa mig att "stalka" familjen på Facebook och Google maps. Sedan började jag panik packa och på eftermiddagen/kvällen lyckades jag även klämma in att säga hejdå till några utav mina vänner. 

Just nu när jag skriver detta inlägg ligger jag i min säng och min mage håller på att explodera samt att jag mår jätteilla. Allt känns så overkligt!

Ska skriva lite kort om min placering också. Jag ska bo i delstaten Michigan utanför en liten stad som heter  Negaunee (ingen aning hur det uttalas). Jag kommer ha en värdmamma, värdpappa, två värdbröder som har flyttat hemifrån och en värdsyster, som är endast två dagar äldre än mig samt två värdhundar. Huset jag bor i ligger precis vid en sjö!!! Jag kommer gå på Negaunee high school. Det är det jag vet än så länge! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0